Janka

Lektorka Janka je študentkou učiteľstva histórie a slovenského jazyka a literatúry na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Vo Freedu vedie skupiny piatakov pripravujúcich sa na stredné školy. So žiakmi si vytvára priateľský vzťah a zároveň si vie skupinu zorganizovať.
Janka má tiež skúsenosti s výučbou dospelých, zahraničných študentov, a to nielen vo Freedu. Počas pobytu na Erazme mala príležitosť vyučovať slovenský jazyk Slovincov na tamojšej univerzite. Nie je to náhoda, jej snom je po vysokej škole učiť cudzincov.
Janka pracovala dva roky ako dobrovoľníčka v detských táboroch pre deti na prvom stupni základných škôl. V lete 2015 ste ju mohli stretnúť na Bojnickom zámku, kde robila sprievodkyňu s odborným výkladom.

Prečo rada učíš?
Baví ma odovzdávať vedomosti žiakom, komunikovať, diskutovať s nimi a všímať si ich pohľad na daný problém. Taktiež rada učím, pretože si myslím, že učenie je obojstranný proces. Teší ma, keď sa žiaci zlepšujú a posúvajú niekam dopredu. Často si práve žiaci všimnú niečo, čo ja považujem za samozrejmé, no pritom to môže byť dôležité. A tak sa zároveň zlepšujem aj ja.

Ako najradšej oddychuješ?
Mám rada aktívny oddych, prechádzky v prírode a turistiku. Ale niekedy uprednostňujem len ,,leňošenie” doma pri dobrom filme. 🙂

Aký predmet by si pridala do osnov na školách?
Určite by to bol predmet zameraný na komunikáciu a diskusiu. Myslím, že komunikácia je veľmi dôležitá, a práve z nedostatočnej komunikácie vzniká množstvo často zbytočných problémov. Preto by som pridala práve takýto predmet, kde by sa žiaci naučili lepšie komunikovať, vyjadrovať svoje názory a podložiť ich dobrými argumentmi. Žiaci by mali priestor vyjadriť slobodne svoje názory a zároveň ich konfrontovať s názormi druhých.

Na ktorú učiteľku nikdy nezabudneš?
Ja som mala vždy ,,šťastie” na dobrých, kvalitných učiteľov. Ale nikdy nezabudnem na moju triednu učiteľku zo strednej školy. Dalo by sa povedať, že je mojím vzorom. Dokázala spojiť profesionalitu, odbornosť a empatiu, pochopenie, ľudskosť. Tiež by som chcela byť takou učiteľkou.

Žiaci aj ich rodičia boli s Jankiným kurzom prípravy na osemročné gymnáziá spokojní, o čom svedčia aj výsledky prijímačiek:

Emka robila prijimacky na dve gymnazia:
1. Bilikova, kde bola velmi uspesna, prijmacky zvladla s vysledkom 93 bodov a umiestnila sa v prvej polovici prijatych ziakov. ( obrovsky uspech, kedze pocet prihlasenych deti bol vyse 220),
2. L. Saru – prijamacky uspesne zvladla, neprijata pre nedostato miesta. Touto cestou by som chcela velmi pekne podakovat celemu timu Freedu avsak predovsetkym lektorkam , ktore Emku doucovali. (spokojnost obrovska). A ja ma cerstvu gymnazistku od septembra 🙂 (mama Emky)

Evka skoncila s vysledkom 92,8% na 43.mieste, takze je prijata. Co sa tyka doucovania, tak si myslim, ze bolo uzitocne a dobre aj napriek tomu, ze tomu mohla venovat viac casu. Takze dakujeme pekne za trpezlivost a cele doucovanie. (mama Evky)

Miška na prijímacích skúškach dopadla nasledovne: Gymnázium Bilikova – poradie 115.  neprijatá, Gymnázium L.Saru – poradie 54. prijatá. Čo sa týka doučovania, dcéra sa na hodiny tešila, bola u vás príjemná atmosféra, priateľský prístup lektoriek, učivo bolo dobre vysvetlené. Po vašej spätnej väzbe, ktorá nám dala obraz o tom, aké má Miška šance v porovnaní s inými deťmi z kurzu, sme začali doma ďaleko viac precvičovať pravopis spolu s úlohami zo SJ. Rozhodujúci moment pre doladenie formy 😃 (mama Mišky)

Adamko bol prijatý na gymnázium Bilíkova kde skončil na 25 mieste 🙂 a na gymnáziu L. Sáru skončil druhý pod čiarou, čo je tiež úspech. Sme radi, že sa mu to takto podarilo a sme presvedčení, že veľkú zásluhu na tom má aj doučovanie u Vás 🙂 Boli sme veľmi spokojní s doučovaním a určite ho budeme odporúčať aj známym. (mama Adamka)