Aďa

Aďka je študentkou na Ekonomickej Univerzite, kde študuje anglický a nemecký jazyk. Má ukončené 8-ročné gymnázium v Žiline (maturita AJ, NJ) a všeobecnú štátnu jazykovú skúšku z anglického jazyka, úroveň C1 – C2. Práve počas strednej školy začala doučovať v rámci rodiny, svojich známych aj svojich spolužiakov pred písomkami. Jej hodiny so žiakmi sú plné hier, doplňovačiek a obrázkov.
Medzi Adine koníčky patrí predovšetkým čítanie kníh, najmä v anglickom jazyku, za pekného počasia chodí do prírody a závodne hrá bedminton. Považuje sa za kreatívneho človeka, rada robí čokoľvek tvorivé. Je otvorená všetkým typom kurzov, všetko je pre ňu nová a zaujímavá skúsenosť. 🙂

Prečo rada učíš?
Už odmalička ma bavilo hrať sa na ,,pani učiteľku”. Som rada, keď môžem zužitkovať moje pozitívne vlastnosti a to, čo ma baví, a zároveň sa sama niečomu novému priučím a spoznám nových ľudí. Baví ma vymýšľať nové spôsoby, ako naučiť žiakov novú gramatiku, slovíčka, skrátka trošku inovovať taký ten “klasický” systém výučby a vyhnúť sa chybám tohto systému.

Ako najradšej oddychuješ?
Najväčším oddychom je pre mňa po dlhom dni ľahnúť si niekde na pokojné miesto s knižkou v ruke a aspoň nachvíľu ,,vypnúť” realitu, všetky starosti a veci, ktoré treba vybaviť, a stať sa na pol hodinku – hodinku súčasťou deja knihy. 🙂

Aký predmet by si pridala do osnov na všetkých školách?
Ohľadom jazyka by som určite zaviedla konverzácie v cudzom jazyku nielen ako maturitný seminár. Na všetkých štátnych školách, s ktorými som doteraz mala dočinenia chýbajú poriadne konverzačné hodiny. Deti majú mnohokrát každý deň cudzí jazyk a myslím si, že aspoň 1x do týždňa by sa daná hodina mala obetovať čisto na komunikáciu. Pripraviť žiakom témy im blízke, ku ktorým sa budú vedieť vyjadriť, a nech sa učia využívať jazyk prakticky (veď na to sa to učia) a zároveň vytvárať argumenty a logicky uvažovať. A mimo jazykov určite chýba na školách (stredných) nejaký predmet, ktorý by pripravil študentov do života, vysvetlil im, ako fungujú dane, poisťovne a podobné záležitosti, ktoré musí dospelý človek – neštudent riešiť. Nemyslím tým čítanie si zákonníkov, ale modelové situácie budúcnosti po škole.

Na ktorého/-ú učiteľa/-ku nikdy nezabudneš?
Môj učiteľ a učiteľka (manželia), ktorí ma učili na jazykovke angličtinu. Dali chuť do učenia sa angličtiny a dokázali naučiť absolútne ,,nenásilnou” formou, nie príliš detinskou, ale zaujímavou a netradičnou. Mnohé nápady pri výučbe čerpám práve z mojich hodín angličtiny s nimi. A okrem jazyka ma naučili mnoho iných vecí do života, pohľadov, faktov, dobrých zdravých názorov a zaujímavých nápadov.

Deviatačka Sarah bola s prípravou na prijímačky z anglického jazyka veľmi spokojná. Email od mamy nás potešil:
Dobrý deň, Sarah urobila prijímačky z angl. veľmi dobre, povedala že všetko vedela a úspešne bola prijatá na všetky tri školy, kde sa hlásila .Vďaka určite patrí aj Vám, a to obrovská pretože s doučovaním bola veľmi spokojná a budeme vrelo doporučovať všetkým známym.