Žiaci sa učia viac rešpektovať svojich spolužiakov, neskáču si toľko do reči a nevykrikujú výsledky ako na klasických hodinách.
Blanky sme sa opýtali, aké pozitíva vidí v online výučbe, či sa podľa nej zmení niečo na školách a v učiteľoch po tomto období a aké občasné problémy majú jej žiaci pri online výučbe.
Myslíš, že keď skončí táto výnimočná situácia zmení sa niečo v učiteľoch alebo na školách?
Podľa mňa by sme si ako ľudia mali viac vážiť osobný kontakt, ktorý v tomto online prostredí už určite každému chýba a zasa školy by mali prehodnotiť, aké možnosti ponúkajú svojim žiakov.
Mali by zvážiť, či sú dostatočne vybavené na to, keby sa situácia nebodaj zopakovala. Či vedia svojim žiakom a študentom zabezpečiť adekvátnu náhradu klasického vyučovania.
Z počutia viem, že niektoré školy prešli na online režim, deti majú špeciálne rozvrhy a učia sa, hodiny im nechýbajú. Avšak sú vraj aj také, ktoré týmto spôsobom nefungujú a učitelia zadávajú deťom cvičenia a domáce úlohy iba na samostatné vypracovanie. Myslím si, že Freedu túto situáciu zvládlo na výbornú. 😉 Naši žiaci majú plnohodnotné hodiny, učivo sa preberá presne, ako keby sedeli u nás v triedach, zapájajú sa, diskutujú, pýtajú sa.
Je niečo, čo tipri online výučbe prekáža alebo ťa irituje?
V prípade skupiniek je dosť rušivé, nielen pre mňa ako lektorku, ale tiež aj pre ostatných žiakov, keď sa niektorí spolužiaci pripájajú dávno po začatí hodiny.
Vždy s každým novým pripojeným žiakom je potrebné mu vysvetliť, čo dnes robíme, ktorý príklad počítame a podobne. To pôsobí rušivo a najmä uberá nám to čas z danej hodiny. Avšak paradoxne, tí najmenej „zodpovední“ sú tí najstarší. Piatačikov musím skutočne pochváliť, tí sú vždy pripravení načas a aj s potrebnými pomôckami. 🙂